tisdag 2 november 2010

Julkort x 2

Jag har gjort två julkort till idag och jag har precis som Pysselgalen, en annan av våra DT-medlemmar, försökt hålla nere vikten på korten så att bara ett frimärke kommer behövas och det funkade. Korten är i storleken 14,5x10cm så då går dom ner i vanliga små kuvert även med en del dekorationer på. (hoppas jag :)



På det här kortet har jag använt jul-vätten och den fina text-stämpeln härifrån Stämpelkällan. Texten är embossad och har fått lite glitter också, tomten är målad med akvarellpennor. Sen har jag stansat ut lite granar och snöflingor och satt en fint band vid sidan.

På det här kortet har jag använt Jul-vätte flicka härifrån Stämpelkällan. Sen satte jag dit en snöflinge-remsa i filt och lite utstansade snöflingor.

2 kommentarer:

  1. Så fina de är.
    Det är svårt att få ihop kort som kan skicka med ett frimärke.

    SvaraRadera
  2. De är så där charmigt gammeldags !

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.