lördag 19 januari 2013

Vikningar är kul!

Hej där!

Jag har hittat en slags dragspelsvikning på YouTube som är kul o enkel att vika. Den passar alldeles lysande till textstämplar och blommotiv men också till alla andra lite mindre stämpelmotiv. De där motiven du vet som i alla fall hos mej blir lite styvmoderligt behandlade i perioder o mest används när jag maskar ihop flera stämplar.
Ja, ja, nog om det. Jag har gjort ett alla hjärtans dags-kort som är till en vän. Det måste ju inte alltid vara min kära make som får dem =)

Ihopvikt är kortet en kvadrat på 7,5cm.

På baksidan finns plats för en hälsning om man använder vit penna. Man kan ju också limma på en vit halvcirkel om man vill.


Här är kortet utvikt. Varje kvadrat är från början ett papper som är 15*15cm. Man kan bygga på hur många delar man vill.
En närbild på den fina vänskapstexten. 

Stämplar jag använt:
Hjärtan med småblad (digimotiv)

YouTubefilmen jag följt där det också visas en låda att ha kortet i hittar du HÄR!

Glada hälsningar, Monica =)


2 kommentarer:

  1. .....och här har du en som ääääääälskar vikningar =)
    supertjusig vikning du gjort på detta kort och superfin färg och textstämplar!!
    Kram iffa

    SvaraRadera
  2. Denna är så himla käck! Verkligen snygg!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.